MarknadsTaktik ska tillgodose företags behov av effektiv TV-exponering i samband med svensk elitidrott!
TAKTIKMETODEN
Fler och fler företag har insett hur effektivt TV-exponering bidrar till att öka slagkraften med övriga reklamkampanjer. Taktikmetoden, som vi kallar vårt tillvägagångssätt, är vår nyckel till framgång för alla våra uppdragsgivare.
Taktikmetoden steg för steg:

Genomgång av företagets nuvarande marknadsaktiviteter

Förslag till idrottsevenemang med TV-täckning

Fastställande av evenemang och budget

Själva genomförandet, bevakning i er loggbok

Uppföljning och genomgång
HISTORIK
Det var i mitten på 1980 – talet, då reklam-TV knappt existerade i Sverige, som dagens arenareklamaktörer lärde sig hur viktigt det är att kunna redovisa resultat åt sina kunder och dess mediainvesteringar inom området TV-sänd idrott.
Trenden visade att de företag som investerat i sina varumärken via TV-sända idrottsevenemang fick mer uppmärksamhet än sina konkurenter.
1991 startas MarknadsTaktik och det är med erfarenhet från dessa år på 80-talet vi har utformat vår affärsidé.
Från starten på tidigt 90-tal fram till dagens datum har vi med hjälp av hårt arbete, hög kompetens hos våra medarbetare, den digitala utvecklingen samt det ständigt växande utbudet av nya Tv-kanaler lyckats göra arenareklamen till en framgångsrik exponeringsform för många nöjda uppdragsgivare.
