Weber tecknar flerårsavtal med Taktik
4 december, 2013
Det framgångsrika samarbetet med MarknadsTaktik vidareutvecklas och förlängs i ett flerårsavtal. Fördelarna med ett längre avtal skapar förutsättningar för Weber att höja blicken ännu mer och därigenom planera sina marknadsinsatser ännu träffsäkrare. – ”Vi vet att Saint Gobain ser Weber Sverige som ett föregångsland med sin strategiska tillämpning av TV sänd idrott och alla positiva mervärden som finns att hämta på arenorna” konstaterar Johan Rydberg ansvarig för uppdraget på MarknadsTaktik.
Weber, Saint-Gobain Byggprodukter AB har en marknadsledande ställning inom mineralbaserade byggprodukter på den svenska marknaden. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen. I Sverige bidrar drygt 300 anställda till en omsättning på ca 1,3 miljarder SEK. Weber är världsledande tillverkare av torrbruk och utvecklar lösningar för nybyggnation och renoveringar i 43 länder.