Referenser

Thermia AB

– Arenareklam är ett bra och kostnadseffektivt media och ett utmärkt komplement till vår övriga marknadsföring. Vi behöver inte sammankopplas med någon specifik idrott, förening eller ort utan här får vi hjälp med att synas på de evenemang som TV-sänds – alltifrån matchsammandrag i Sportnytt/Sportspegeln till helsända evenemang från diverse idrotter.

MarknadsTaktik har lång erfarenhet och god kunskap inom området och ett stort kontaktnät vilket besparar oss mycket tid. Vi slipper utvärdera varje enskilt projekt och kan istället med trygghet överlämna det totala ansvaret till MarknadsTaktik. De hjälper oss även med framtagningen av våra reklamskyltar och alla transporter till och från respektive idrottsarena.

Arenaexponeringen upplevs väldigt positivt såväl internt som externt. Inom företaget skapar vi en vikänsla och samhörighet som är väldigt betydelsefull för oss alla i det dagliga arbetet. Utåt sätt så bidrar den i allra högsta grad till att öka kännedomen om våra produkter, den främjar och bidrar givetvis även till att alla våra återförsäljarled ska öka sin försäljning av våra produkter.

Vi har samarbetat med MarknadsTaktik sedan många år tillbaka och är väldigt nöjda med deras professionella agerande, alltifrån utbudet av TV-sända idrottsevenemang till de placeringar vi erhåller på respektive arena.

Vi får ofta frågor och kommentarer från människor i vår omgivning som sett vårt varumärke i TV: Jag såg Er på TV igår, Är ni med överallt? Hur kan ni vara med på alla idrottsevenemang? Kommentarer som dessa är ett bra kvitto på att vi valt rätt leverantör av arenareklam och jag kan starkt rekommendera MarknadsTaktik till andra företag som nu söker ett kostnadseffektivt sätt för att öka sin varumärkeskännedom i Sverige.

Lars Gyllander, Thermia AB

XL-BYGG AB

När vi för tio år sedan lanserade varumärket XL-BYGG var en del av lanseringsstrategin att investera i arenareklam. I Marknadstaktik hittade vi en perfekt partner som hela tiden har visat stort engagemang och intresse till att bidra till uppsatta mål och som dessutom har en unik produkt.

Efter lanseringen har vi fortsatt att kontinuerligt göra investeringar i arenareklam och idag, tio år senare har vi upp till 95% varumärkes­kännedom vilket är fantastiskt bra med tanke på den relativt korta period som vi funnits på marknaden. Det finns många anledningar till den framgången men en stor del skulle jag ändå vilja tillskriva Thomas Kalmér och gänget på Marknadstaktik.

Åsa Karlsson, XL-BYGG AB

Weber AB

Vi har under flera år haft kontakt med Taktik och när vi fick nya ägare i Saint Gobain som ville att vi skulle bygga varumärket Weber var vårt val på samarbetspartner inte svårt.

Påtagligaste effekten är att vi exponeras i de största TV-kanalerna varje dag. Korta och långa sändningar från all idrott med de återkommande repriserna morgon, middag och kväll har varit mycket framgångsrik.

Taktiks professionella agerande mot oss som kund har underlättat vårt arbete inom området avsevärt.

Våra förväntningar har med råge uppfyllts. Vi får fortlöpande kommentarer från kunder på hur vi lyckas vara med i TV med Weberreklamen så frekvent!

Marith Harén, Weber AB

Kontakta oss!

Namn:

E-post:

Telefonnummer:

Intresserad av:

Meddelande:

Till topp